میانه بهمن ماه بود که لاماری ایما توسط آرین موتور پارس رونمایی شد و امروز با گذشت یک ماه شاهد مراسم تست درایو این خودرو در پیست آزادی تهران بودیم، تجربه رانندگی با لاماری ایما در پیست نشان داد که به لطف نسبت مناسب نیرو به وزن، لاماری ایما به راحتی می تواند لقب سریعترین کراس اوور صفر کیلومتر بازار را از آن خود کند.

استخراج 195 اسب بخار قدرت از موتوری به حجم 1.5 لیتر به لطف سیستم تزریق مستقیم سوخت و توربوچارجر باعث شده بود که لاماری از حیث قدرت موتور در رده خودرو بزرگتر و گران قیمت تری نظیر فونیکس تیگو 8 ظاهر شود. این درحالیست که وزن ایما به دلیل کلاس ابعادی کوچکترش اندکی سبک تر است و ترکیب این قدرت موتور با وزن کم و وجود گیربکس هفت سرعته دوبل کلاچ خیس باعث شده بود تا دست یابی به شتاب صفر تا صدی 10 الی 10.5 ثانیه در تهران ممکن شود.

این درحالیست که عمده رقبای لاماری ایما مانند فیدلیتی، دیگنیتی، تیگو 7 پرو، جک کی 7 و…خودروهایی با شتاب صفر تا صد 11.7 ثانیه الی 13.5 ثانیه هستند و از این نظر یک سر و گردن نسبت به ایما عقبترند.

 

صدای جذاب موتور و هماهنگی خوب و موتور و گیربکس از جمله دیگر ویژگی های ایماست که با کاراکتر جوان پسند و اسپرت این خودرو سازگاری زیادی دارد.

در زمینه نقاط ضعف نیز باید به حساسیت موتور به کیفیت سوخت و لزوم استفاده از بنزین سوپر، سبک بودن حس فرمان، نبود قابلیت تعویض دنده به صورت تیپ ترونیک، کمبود برخی از آپشن های رفاهی متداول (نظیر دوربین 360 درجه) و امثال این موارد اشاره کرد.

 

 

منبع : دیجیاتو